7. februāris, 2023

Jaunais eSprinter: līdz šim daudzpusīgākais un efektīvākais Mercedes-Benz elektriskais furgons

Jaunais eSprinter: līdz šim daudzpusīgākais un efektīvākais Mercedes-Benz elektriskais furgons

Štutgarte, Vācija. Mercedes-Benz Vans sistemātiski elektrificē visas modeļu sērijas. Jaunais eSprinter rada paliekošu iespaidu ar tā efektivitāti, nobraucamo attālumu un kravnesību, un tas ir īsts pasaules pilsonis: Eiropā un Ziemeļamerikā ražotais furgons uzsvērs saukli “Būt līderiem elektromobiļu jomā” 60 tirgos.   

  Jaunajā eSprinter apkopotas vairākas tehniskās inovācijas, un tā pamatā ir jauna koncepcija, kas ietver trīs moduļus. Tie nodrošina vislielāko iespējamo brīvību dažādu pārveidojumu un virsbūvju izstrādē un konstruēšanā, kas iepriekš bija zināmas tikai saistībā ar Sprinter ar tradicionālajiem dzinējiem.

 Priekšējais modulis, vienotas konstrukcijas priekšējā daļa, ietver visus augstsprieguma komponentus, un to bez izmaiņām var kombinēt ar visiem automobiļa variantiem neatkarīgi no riteņu bāzes un akumulatora izmēra. Lai ietaupītu vietu, integrētā augstsprieguma akumulatora modulis atrodas zem virsbūves. Akumulatora atrašanās vieta starp tiltiem kopā ar izturīgo akumulatora korpusu nodrošina zemu smaguma centru, kas labvēlīgi ietekmē vadāmību un uzlabo braukšanas drošību. Trešais modulārās konstrukcijas elements ir aizmugurējais modulis ar elektriskās piedziņas aizmugurējo tiltu. Ievērojot kopīgo daļu stratēģijas principu, tas ir izmantots visos jaunā eSprinter variantos. Kompaktais un jaudīgais elektromotors arī ir iebūvēts aizmugurējā modulī.

 Mercedes-Benz jaunajā eSprinter ieguldījis aptuveni 350 miljonus eiro. Katrā no trīs ražotnēm – Čārlstonā, Diseldorfā un Ludvigsfeldē – tiks ieguldīti aptuveni 50 miljoni eiro, lai pielāgotu to ražošanas procesu. Jaunā eSprinter modulārā koncepcija nodrošina maksimālu sinerģiju ražošanas procesā, tādējādi tā atbilst apjomradītiem ietaupījumiem.

 “Jaunais Mercedes-Benz eSprinter nemainīgi atbilst mūsu stratēģijai – būt līderiem elektriskās mobilitātes jomā ar iekārojamākajiem furgoniem, vienlaikus nodrošinot ienesīgu izaugsmi visā pasaulē.”

Matiass Geizens (Mathias Geisen), Mercedes-Benz Vans vadītājs

Jaunais eSprinter ir daudzpusīgs un efektīvs

ASV un Kanādas tirgū jaunais eSprinter tiks laists klajā 2023. gada otrajā pusē. Šis automobilis ir garš slēgtā tipa furgons ar augstu jumta daļu. Tas ir aprīkots ar lielāko pieejamo akumulatoru, kura izmantojamā kapacitāte ir 113 kilovatstundas. Kravnesība ir 14 kubikmetri, un pieļaujamais automobiļa bruto svars ir līdz 4,25 tonnām.

Eiropā šis pirmais slēgtā tipa furgona variants tiks laists klajā 2023. gada beigās, un pakāpeniski tiks laists klajā variants ar šasiju un kabīni, kā arī citi akumulatoru varianti. Tādējādi eSprinter ir iekārojams kā pamata automobilis vairākos jaunos sektoros, kā arī pārveidotājiem un virsbūves ražotājiem.    

“Pateicoties jaunajam eSprinter, elektrisko lielo furgonu segments pāriet nākamajā līmenī. Efektivitāte, nobraucamais attālums un kravnesība ar vienlaicīgu kopējo izmaksu optimizāciju padara jauno eSprinter par līdz šim daudzpusīgāko Mercedes-Benz elektrisko furgonu.”

Matiass Geizens (Mathias Geisen), Mercedes-Benz Vans vadītājs

Elektriskais spēka pārvads (eATS)

Jaunā eSprinter eATS galvenie komponenti ir divi jauninājumi: efektīvs motors un inovatīvs elektrisks aizmugurējais tilts – tie abi pirmoreiz tiek izmantoti Mercedes-Benz elektriskajā furgonā.

 Pastāvīgā magnēta sinhrodzinēju (PSM), kas sver tikai aptuveni 130 kilogramus, raksturo īpaši augsta efektivitāte un optimizēta termoregulācija. Dzinējs ir pieejams ar diviem jaudas līmeņiem ar 100 vai 150 kilovatu maksimālo jaudu, un tā griezes moments ir līdz 400 ņūtonmetriem.

 Elektriskās piedziņas aizmugurējais tilts ļauj papildus klasiskajam slēgtā tipa furgonam izstrādāt variantus ar šasiju un kabīni. Klientam tas sniedz priekšrocības attiecībā uz pārveidojumiem un virsbūvēm, automobiļa garumu (A2 un A3), maksimālo automobiļa bruto svaru (līdz 4,25 tonnām) un piekabes kravnesību (līdz 2 tonnām). 

Augstsprieguma akumulators un uzlāde

Jaunajam Mercedes-Benz eSprinter klienti var izvēlēties kādu no trīs akumulatoru variantiem atkarībā no individuālajām prasībām attiecībā uz nobraucamo attālumu un kravnesību – akumulatoru ar 56, 81 vai 113 kilovatstundu izmantojamo kapacitāti. Litija/dzelzs fosfāta (LFP) elementi ļauj akumulatoru variantiem nesaturēt kobaltu un niķeli, savukārt aktīvā termoregulācija nodrošina maksimālu efektivitāti.

 Jaunais eSprinter, tāpat kā visi Mercedes-Benz elektriskie furgoni, spēj veikt uzlādi, izmantojot gan maiņstrāvu, gan līdzstrāvu. Borta lādētāja maksimālā jauda ir 11 kilovati, un tas konvertē automobiļa strāvu, veicot uzlādi ar maiņstrāvu, piemēram, izmantojot Wallbox. Ātrās uzlādes stacijās jauno eSprinter var uzlādēt ar līdz pat 115[5] kilovatu jaudu.

 Klientiem ātrā uzlāde nozīmē to, ka uzlādei no 10 līdz 80 procentiem no pilnās kapacitātes[6] nepieciešamas aptuveni 28 minūtes 56 kWh akumulatoram un aptuveni 42 minūtes 113 kWh akumulatoram.

Digitalizācija, informācija un izklaide ar MBUX un Mercedes me

Jaunais eSprinter rada paliekošu iespaidu arī saistībā ar digitalizāciju, informāciju un izklaidi: tam ir inovatīvā Mercedes-Benz User Experience (MBUX) ar jaunākās paaudzes programmatūru, kas klientiem iepriekš bija pazīstama tikai attiecībā uz Mercedes-Benz pasažieru automobiļiem. Vairākas funkcijas un pakalpojumi atvieglo klientu ikdienu ar elektromobili.

Navigācija ar “elektrisko inteliģenci” nodrošina iespējami lielāku plānošanas noteiktību – piemēram, tā parāda pašreizējo nobraucamo attālumu reāllaikā atkarībā no pašreizējiem satiksmes apstākļiem un maršruta topogrāfijas. Tā arī aprēķina labāko iespējamo uzlādes stratēģiju, lai nokļūtu galamērķī pēc iespējas ātrāk vai galamērķī nodrošinātu vēlamo uzlādes stāvokli (SoC). Uzlādes stacijas autentifikācija ir vienkārša, izmantojot MBUX un veicot maksājumu ar Mercedes me starpniecību. Citi būtiski faktori ir uzlabota veiktspēja, plašas personalizācijas iespējas un “Hey Mercedes” balss vadības asistenta optimizācijas iespējas.

Mercedes-Benz Vans elektrifikācijas stratēģija

Mercedes-Benz Vans stratēģijā ir stingri iedibināts mērķis būt līderiem elektriskās mobilitātes jomā. Ar Vito E-CELL Mercedes-Benz Vans jau 2010. gadā bija bezemisiju furgonu tirgus celmlauzis.

Šobrīd Mercedes-Benz ir elektrificējis visus segmentus no mazajiem furgoniem līdz vidējiem un lielajiem furgoniem.

Sākot ar desmitgades vidu, Mercedes-Benz Vans īstenos tā elektrifikācijas stratēģijas nākamo posmu ar VAN.EA (MB furgonu elektriskā arhitektūra), proti, no 2025. gada visi jaunie modeļi būs pilnībā elektriski.

Ilgtspējība uzņēmumā Mercedes-Benz

Ceļā uz pilnībā elektrisku mobilitāti Mercedes-Benz īsteno visaptverošu pieeju ar Ambition 2039. Viens no svarīgākajiem pārmaiņu mērķiem ir CO2 neitralitāte jaunajā automobiļu parkā, kas ir stingri iedibināta ilgtspējīgas uzņēmējdarbības stratēģijā, daļēji ietverot kompensācijas. Uzņēmumā Mercedes-Benz AG šis mērķis ir atspoguļots Ambition 2039 un pieejā “Tikai elektriski automobiļi”. Šis mērķis nozīmē to, ka līdz 2039. gadam – 11 gadus agrāk nekā noteikts ES tiesību aktos – viss jauno pasažieru automobiļu un furgonu autoparks kļūs CO2 neitrāls visos vērtību ķēdes posmos, daļēji ietverot kompensācijas.

Papildinformāciju par Ambition 2039 un mūsu ilgtspējības veicināšanas pasākumiem skatiet mūsu Ilgtspējības ziņojumā: Ilgtspējība uzņēmumā Mercedes-Benz | Mercedes-Benz Group > Ilgtspējība

Kontaktinformācija

Benjamins Oberkeršs (Benjamin Oberkersch), tālr.: +49 (0) 1515 86 20 019,

Florians Hofmans (Florian Hofmann), tālr.: +49 (0) 160 86 93 546,

Ralfs Vagenknehts (Ralph Wagenknecht), tālr.: +49 (0) 160 86 58 077,


Plašāka informācija par Mercedes-Benz ir pieejama vietnē www.mercedes-benz.com. Informācija presei un digitālie pakalpojumi žurnālistiem un pavairošanai ir atrodami Mercedes me tiešsaistes mediju platformā vietnē media.mercedes-benz.com, kā arī mūsu Mercedes-Benz mediju vietnē group-media.mercedes-benz.com. Uzziniet vairāk par aktuālajām tēmām un pasākumiem saistībā ar Mercedes-Benz Cars & Vans mūsu
 @MB_Press Twitter kanālā vietnē www.twitter.com/MB_Press.

Īsumā par Mercedes-Benz AG


Mercedes-Benz AG atbild par Mercedes-Benz Cars un Mercedes-Benz Vans globālo uzņēmējdarbību, un uzņēmumam ir aptuveni 172 000 darbinieku visā pasaulē. Ūla Šelleniuss ir Mercedes-Benz AG valdes priekšsēdētājs. Uzņēmums koncentrējas uz pasažieru automobiļu, furgonu un ar automobiļiem saistītu pakalpojumu izstrādi, ražošanu un pārdošanu. Uzņēmuma mērķis ir būt līderiem elektriskās mobilitātes un transportlīdzekļu programmatūras jomā. Produktu klāsts ietver Mercedes-Benz zīmolu ar zīmoliem Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Class, kā arī zīmola smart produktus. Mercedes me zīmols sniedz piekļuvi Mercedes-Benz digitālajiem pakalpojumiem. Mercedes-Benz AG ir viens no pasaulē lielākajiem luksusa pasažieru automobiļu ražotājiem. 2021. gadā tas pārdeva aptuveni 1,9 miljonus pasažieru automobiļu un gandrīz 386 200 furgonus. Mercedes-Benz pastāvīgi paplašina ražošanas tīklu visā pasaulē tā divos uzņēmējdarbības segmentos – tam ir aptuveni 35 ražotnes četros kontinentos, un uzņēmums gatavojas elektriskās mobilitātes prasību izpildei. Uzņēmums vienlaikus veido un paplašina tā globālo akumulatoru ražošanas tīklu trīs kontinentos. Tā kā ilgtspējība ir Mercedes-Benz stratēģijas un uzņēmuma galvenais princips, tas nozīmē ilgstošas vērtības radīšanu visām ieinteresētajām pusēm: klientiem, darbiniekiem, investoriem, darījumu partneriem un sabiedrībai kopumā. Tā pamatā ir Mercedes-Benz ilgtspējīgas uzņēmējdarbības stratēģija. Tādējādi uzņēmums uzņemas atbildību par tā uzņēmējdarbības ekonomisko, ekoloģisko un sociālo ietekmi, kā arī aplūko visu vērtību ķēdi.

[1] Dati par nobraucamo attālumu ir provizoriski, un tie ir noteikti iekšēji atbilstoši sertifikācijas metodei “WLTP testēšanas procedūra”. Pašlaik nav ne apstiprinātu vērtību no oficiāli atzītas testēšanas organizācijas, ne EK tipa apstiprinājuma vai sertifikāta par atbilstību oficiālajām vērtībām. Ir iespējama datu un oficiālo vērtību neatbilstība.

[2] Atsauces modelis: slēgtā tipa furgons, garums “garš” (A3), ar augstu jumta daļu, automobiļa bruto svars 4,25 t, ātruma ierobežotājs 90 km/h, 113 kWh akumulators. Nobraucamā attāluma vērtības atšķiras atkarībā no konkrētās automobiļa konfigurācijas (ātruma ierobežotājs, virsbūves tips, aprīkojuma līmenis, riepas u. c.).

[3] Faktiskais nobraucamais attālums ir atkarīgs arī no individuālā braukšanas stila, ceļa un satiksmes apstākļiem, āra temperatūras, klimata kontroles/apsildes sistēmas izmantošanas un citiem faktoriem, un tas var atšķirties.

[4] Lai izmantotu Mercedes me connect pakalpojumus, lietotājiem jāreģistrē Mercedes me ID un jāpiekrīt Mercedes me connect pakalpojumu lietošanas noteikumiem. Aprakstītie pakalpojumi, kā arī to pieejamība un funkcionalitāte var atšķirties atkarībā no automobiļa modeļa, modeļa gada, izvēlētajām opcijām un valsts.

[5] Maksimālā uzlādes kapacitāte līdzstrāvas uzlādes stacijā ar 400 voltu barošanas spriegumu, 300 A; maksimālā uzlādes kapacitāte ir atkarīga no dažādiem faktoriem, piemēram, apkārtējās vides un akumulatora temperatūras, kā arī akumulatora uzlādes statusa, sākot uzlādi.

[6] Minimālais uzlādes laiks no 10 % līdz 80 % optimālos apstākļos līdzstrāvas uzlādes stacijā ar 400 voltu barošanas spriegumu, 300 A; uzlādes laiks var atšķirties atkarībā no dažādiem faktoriem, piemēram, apkārtējās vides un akumulatora temperatūras, kā arī papildu ārējo patērētāju, piemēram, apsildes, dēļ.




Saistītie raksti