Jaunās paaudzes elektriskais furgons sāk jaunu laikmetu pārvadājumos

Jaunās paaudzes elektriskais furgons sāk jaunu laikmetu pārvadājumos

eSprinter ir mobilitātes risinājums, ja jūsu transportlīdzeklis galvenokārt darbojas pilsētas satiksmē. Pateicoties efektīvai elektriskās piedziņas sistēmai, kas nodrošina 85 kW (116 ZS) jaudu, tas ir tikpat uzticams, ekonomisks un daudzpusīgs, kā Sprinter ar iekšdedzes dzinēju, kas ir tirgus līderis jau 25 gadus.

Pieteikties testa braucienam  E-noliktava

Līdz 168 km sasniedzamība un līdz 1040 kg kravnesība

Sasniedzamība ar akumulatora ietilpību 47 kWh ir 168 kilometri, un tā maksimālā kravnesība ir 900 kilogrami. Savukārt konfigurācija ar akumulatora ietilpību 35 kWh ļauj mērot 120 kilometru attālumu. Turpretī maksimālā kravnesība palielinās par aptuveni 140 kilogramiem līdz aptuveni 1040 kilogramiem. 

80% uzlāde vien 30 minutēs

Pateicoties elastīgai uzlādes sistēmai, eSprinter lieliski pielāgojas dažādām uzlādes situācijām. Ar kombinēto uzlādes sistēmu (CCS) eSprinter uzlāde ir maksimāli ērta un vienkārša. Standarta aprīkojums paredz eSprinter uzlādi gan ar maiņstrāvu, piemēram, publiskās uzlādes stacijās ar maksimālo jaudu 7.4 kW, gan ar līdzstāvu ar maksimālo jaudu līdz 20 kW. Par papildu samaksu pieejams lādēšanas modulis ar līdzstrāvas uzlādes jaudu 80kW (augstsprieguma akumulators ar 35kWh ietilpību), kas ļauj jauno eSprinter no 10% līdz 80% uzlādēt nieka 30 minūtēs. 

Lai sāktu uzlādi, uzlādes kabeļa CCS spraudnis vienkārši jāievieto CSS kontaktligzdā Combo 2, kas izvietota uz radiotora režģa zem logotipa.

Kravnesība un ietilpība

Tā kā akumulators ir izvietots zem grīdas, eSprinter kravas nodalījuma maksimālais tilpums ir tikpat liels kā Sprinter ar iekšdedzes dzinēju - 11 m3. Tas ir pieejams standarta garuma (A2) versijā ar augsto jumtu. Atkarībā no akumulatora ietilpības kravnesība svārstās no 900 kg līdz 1040 kg pie attiecīgi 47 kWh un 35 kWh izmantojamās akumulatora ietilpības. Arī eSprinter ir pieejamas aprīkojuma funkcijas, kas ļauj ērtāk un drošāk izmantot bagāžas nodalījumu. 

Priekšzīmīgs drošības līmenis

Mercedes-Benz elektriskie furgoni tiek pakļauti visām testēšanas procedūrām un avārijas testiem, kas tiek izmantoti arī transportlīdzekļiem ar iekšdedzes dzinēju. Tāpēc drošības ziņā tie atbilst visiem Mercedes-Benz standartiem. Piedziņa, augstsprieguma akumulators un augstsprieguma līnijas ir aizsargātas un iestrādātas rāmjos. Aizsargplāksne papildu pasargā akumulatora sistēmu pret bojājumiem no apakšas. Visas augstsprieguma līnijas ir rūpīgi izolētas. Ja sadursmes sensori konstatē nopietnu negadījumu, automašīna nekavējoties tiek automātiski atvienota no sprieguma.

Uzlabota piedziņas sistēma

Efektīvais elektromotors pārsteidz ar savu nevainojamo jaudas padevi un patīkami vienmērīgu gaitu. Salīdzinot ar iekšdedzes dzinēju, elektromotoram ir ievērojami augstāka efektivitāte, tas darbojas klusi un maksimālais griezes moments ir pieejams jau ar pirmo motora apgriezienu. Tā kā elektromobilim elektrība tiek iegūta no alternatīvajiem enerģijas avotiem, piedziņa neizdala nekādas emisijas. Tas padara elektromotoru par ekonomiski un ekoloģiski ilgtspējīgu piedziņas veidu pilsētās, kurās pašlaik ir augsts piesārņojuma līmenis un arvien stingrāki emisiju noteikumi. Atcerieties, ka elektromotoram, salīdzinot ar iekšdedzes dzinēju, ir mazāks nolietojums un vieglāka apkope.

Zemas uzturēšanas izmaksas

eSprinter īpašnieki ekonomiju jutīs jau kopš pirmās dienas. Izmaksas par elektroenerģiju uz 100 km ne tuvu nelīdzinās izmaksām, kādas ir automašīnas darbināšanai ar iekšdedzes dzinēju. Otrkārt, elektrotransportam pilsētās paredzēta virkne atvieglojumu, t.sk. bezmaksas stāvvietas, tiesības pārvietoties pa sabiedriskā transporta joslām, kas ļauj taupīt laiku un kāpināt darba ražīgumu, u.c. Visbeidzot – apkopes eSprinterim paredzētas reizi gadā vai ik pēc 40 000 kilometriem, un piecu gadu laikā šīs automašīnas uzturēšana labā tehniskā kārtībā izmaksās vien nepilnus 550 EUR*.

*Aprēķins veikts uz 120 000 km lielu kopējo nobraukumu. Mainoties nobraukumam, mainīsies arī apkopju saturs un to izmaksas.

Leonīds Verņickis

Kravas un pasažieru mikroautobusu tirdzniecības konsultants

Aleksandrs Planics

Kravas un pasažieru mikroautobusu tirdzniecības konsultants